Maius Central: Josep Lluís Berral García a.k.a. "El Pitiflí", 2018.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.

February 1, 2014

Programant una GBA

Categoria: Humanitat — Autor: El Pitiflí @ 6:01 pm

Fa poc vaig trobar per quatre duros un manual de “Com programar una Nintendo GBA”. La GBA, així com altres video-consoles que no siguin un “PC tunejat”, no duu SDK/SDL ni tan sols HAL, ja que cada estudi o per cada joc es crea un motor de joc adequat a les limitacions de la màquina corresponent. Com que no he programat mai un dispositiu a baix nivell (més enllà de l’assignatura SO-91), m’he posat a re-aprendre de zero a programar registres i interrupcions. S’assembla molt a quan programàvem ONION (SO-91), ja que tot comença per inicialitzar el vector d’interrupcions, muntar els esdeveniments a realitzar, i iterar dins un bucle infinit.

La única llibreria que hi havia prèviament, per poder programar jocs directament, ha “caducat”. És a dir, que era software privat, l’empresa del qual ha plegat, i la darrera versió del software no es pot compilar amb compiladors i llibreries actuals. Per això he decidit de programar-me la meva llibreria HAL/SDL, mentre aprenc com funciona això.

A la imatge, un test de prova mostrant caràcters (codificats a ma píxel a píxel dins el sistema):

GameBoy Advance

• • •

No hi ha comentaris »

No hi ha comentaris encara.

Comentaris RSSTrackBack URI

Posa un comentari

Powered by: WordPress Sharepoint-Like Theme: ADMIN-BG